חדשות

גויסת למילואים ועבדת בימי חופשה בביה"ח? לא תקבל שכר

רופאים בשירות מילואים נדרשים לעבוד במהלך חופשה בבית ללא תשלום מבית החולים, והחוק מאפשר זאת | ההסתדרות הרפואית במו"מ מול האוצר לפתרון הבעיה

רופאים בבית חולים. צילום: משה שי / פלאש 90

רופאים שגויסו לשירות מילואים בתקופת המלחמה ויוצאים לחופשות של כמה ימים, במהלכם הם עובדים בבתי החולים, כולל בכוננויות ותורנויות, אינם מקבלים על כך שכר. כך חשפה קטי דור בחדשות הערב של כאן, אמש (ב').

על פי הדיווח, סעיף בתקש"יר (תקנות שירות המדינה) אינו מאפשר לשלם לעובד על אותה תקופה פעמיים ולכן בתי החולים אינם יכולים לתגמל את הרופאים שגויסו על עבודתם.

רופאים בשירות מילואים, מתמחים, רופאים צעירים ורופאים בכירים פנו להסתדרות הרפואית שמנסה לסייע בפתרון הבעיה מול משרד האוצר. לדברי הרופאים, הם מעוניינים להמשיך ולסייע בימי החופשה מהמילואים אך מבקשים להיות מתוגמלים על כך. עוד אמרו כי עד כה מלחמות ישראל נמשכו פרקי זמן קצרים ולכן הבעיה לא עלתה. במצב כיום, של מערכה ממושכת ואל נוכח המצוקה בבתי החולים, עליהם להגיע למחלקות בימי החופשה.

במשרד הבריאות אמרו בתגובה כי כאשר רופא מגויס למילואים ועובד מבית החולים, הוא מקבל תגמול על כך בנוסף לתגמול ימי המילואים. לגבי כוננויות בעת היעדרות מהעבודה, לרבות בזמן המילואים, הנושא נדון בימים אלה במשא ומתן עם האוצר וההסתדרות הרפואית.

נושאים קשורים:  רופאים במילואים,  חדשות,  שכר,  משרד האוצר,  משרד הבריאות,  מילואים
תגובות
אנונימי/ת
27.03.2024, 23:29

כרגיל ישרבלוף. תרשמו את התורנות כוננות על שם מישהו אחר. ולאחר המילואים תתחשבנו