חדשות

"הלל יפה": מענק בסך חצי מיליון יורו למחקר קרדיווסקולרי מתכנית הוריזון

מערך הלב של המרכז הרפואי הלל יפה זכה להיכלל במאגד בינלאומי למחקר בתחום מחלות לב וכלי דם, במסגרת התכנית היוקרתית של האיחוד האירופאי Horizon Europe

בית החולים הלל יפה בחדרה. צילום: דוברות ביה"ח

מערך הלב של המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה, יחד עם מערך החדשנות והמחקר של המרכז, ובשיתוף מיזם כנרת של חטיבת בתי החולים הממשלתיים, זכה להיכלל במאגד בינלאומי בתחום מחלות הלב וכלי הדם במסגרת התכנית היוקרתית של האיחוד האירופאי Horizon Europe. שווי המענק בחלקו של "הלל יפה" - חצי מיליון יורו. בשבוע החולף התקיים המפגש הראשון להנעת המחקר.

תכנית המענקים של האיחוד האירופאי, Horizon Europe, פועלת ליצירת שיתוף פעולה במחקר, פיתוח וחדשנות בין גופים ישראליים ואירופאיים מהתעשיה, מהאקדמיה, ממכוני מחקר ומארגונים פרטיים.

המאגד החדש (CVDLINK) יבצע מחקר בינלאומי שעיקרו הנגשת מידע רפואי ממדינות שונות באירופה לטובת יצירת כלים מבוססי-AI לשיפור המחקר הרפואי בתחום מחלות הלב וכלי דם.  במאגד כלולים 19 גופים מכל רחבי אירופה וביניהם אוניברסיטאות, מוסדות מחקר, חברות הזנק, בתי חולים, גופי אתיקה מוסדיים ועוד, ואנשי מקצוע מגוונים כגון: מהנדסים, רופאים, מדענים, אנשי תוכנה ו-AI.

דר עופר קובו, רופא בכיר במערך הלב ב"הלל יפה". "מדובר בבניית תשתית שתהווה את קדמת החדשנות בתחום הקרדיווסקולרי בארץ, באירופה וברחבי העולם". צילום: דוברות ביה"ח

המרכז הרפואי הלל יפה הינו אחד מחמישה מרכזים רפואיים הכלולים במאגד, והוא זכה, כאמור, להיכלל במאגד יחד עם מיזם כנרת של חטיבת בתי החולים הממשלתיים.

בשבוע החולף נפגש לראשונה ד"ר עופר קובו, רופא בכיר במערך הלב ב"הלל יפה", עם שאר חברי המאגד הבינלאומי CVDLINK, שזכה במימון של כעשרה מיליון יורו. לדבריו, "מדובר במחקר שעומד להתפרש על ארבע שנים, ויכלול, בין היתר, הקמת צוות מחקר במערך הלב אצלנו ב'הלל יפה' וממשק עבודה סדור עם חברי המאגד השונים.

"המחקר מערב מחקר קליני, אפידמיולוגי, סקרי עומק ועוד, אשר יחד עם העבודה שנעשית בצוותי המשימה השונים של המאגד תביא לשתף ידע ומיומנות שהתקווה היא כי יסייעו לטיפול בחולי לב טוב יותר בעתיד ויסייעו בניבויי וחיזוי מחלות לב".

ד"ר קובו מציין כי "העובדה שיש כאן חשיפה למידע רב, דאטה ומיומנויות מתחומים שונים, מאפשרת בניית תשתית שתהווה את קדמת החדשנות בתחום הקרדיווסקולרי, בארץ, באירופה וברחבי העולם, ותאפשר לבנות בעתיד טיפול מותאם אישית לחולי לב. אני שמח שאני וחברי למערך הלב במרכז הרפואי הלל יפה, בראשותו של פרופ' אריאל רוגין, לוקחים חלק בפרויקט חשוב מעין זה".

לדברי ד"ר שרון רשי-אלקלס, מנהלת מערך החדשנות והמחקר ב"הלל יפה": "המענק בו זכה המאגד CVDLINK התקבל במסגרת קול קורא שהוציא האיחוד האירופאי למחקרים בתחום הקרדיווסקולר בשנת 2023, והעובדה ש'הלל יפה' זכה להיכלל בו אינה מקרית, כי אם שילוב מנצח של העמדת תחום המחקר והחדשנות כיעד מוביל של המרכז הרפואי לשנים הבאות, מערך לב מבין המובילים בארץ ושיתוף פעולה מצוין שנרקם עם מיזם כנרת".

נושאים קשורים:  ד"ר עופר קובו,  הלל יפה,  מענק מחקר,  חדשות,  מחלות לב וכלי דם
תגובות
אנונימי/ת
14.02.2024, 18:21

יש להוריד את הכובע בפני דר' קובו ופרופ' רוגין! מביאים רפואה מעולה ומחקר לפריפריה.

אנונימי/ת
14.02.2024, 18:44

הלל יפה פריפריה??? איפה מתחילה ומסתיימת המדינה הקרויה "ישראל"?