ישראל במלחמה

הסברה בכירה: צפון, ביטחון ורפואה ישראלית בבית הלורדים

פרופ' מיכאל הלברטל, מנהל רמב"ם, הרצה בבית הלורדים בלונדון על אתגרי מערכת הבריאות בישראל בתקופה של לוחמה בשתי חזיתות | הביקור הוליד שיתוף פעולה עם מרכז-על לטראומה בבריטניה

מנהל רמב"ם, פרופ' הלברטל והלורד פול ביו בבית הלורדים בלונדון. צילום: דוברות רמב"ם

בתקופה שבה ישראל מותקפת בהאג וכמעט בכל בירה עולמית יש הפגנות נגד ישראל, ההסברה הישראלית זקוקה לכל יד מסייעת, וזה מה שעשה פרופ' מיכאל הלברטל, מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה, שהוזמן לבית הלורדים בלונדון, המוסד הפרלמנטרי הוותיק בעולם, לתת הרצאה על אתגרי מערכת הבריאות בישראל בתקופה של לוחמה בשתי חזיתות. ההזמנה התקבלה מהלורד פול ביו (BEW), יו"ר הלובי הישראלי-בריטי וידיד חם של מדינת ישראל.

הרצאתו של פרופ' הלברטל הציגה לבריטים מסוקים נוחתים, אלונקות ממהרות לחדר מיון, נתוני טראומה בצד חדשנות רפואית - לא התוכן היומיומי הרגיל במצגות בבית הלורדים.

בהרצאה הסביר פרופ' הלברטל לנוכחים את המצב הייחודי שאיתו מתמודדת מערכת הבריאות הישראלית בצפון בכלל ורמב"ם בפרט - הכנת בית החולים התת קרקעי הממוגן לקליטת אלפי נפגעים במקרה של התלקחות בצפון, קליטת פצועים ממלחמת חרבות ברזל גם מחזית הדרום וגם מחזית הצפון, ובמקביל המשך מתן רפואה איכותית בתקופה של מתח והיעדרות רופאים רבים לטובת מילואים.

הלורד ביו סיכם את ההרצאה במילים חמות על הקשר עם ישראל וסיפר שהוא מקפיד לבקר משנת 1967 בחיפה באופן סדיר. הלורד גילה שאת אהבתו לישראל קיבל מאביו שהיה רופא מוטס של ה-RAF, חיל האוויר הבריטי.

פרופ הלברטל, ד"ר באחוס וד"ר אן וויבר, המנהלת הקלינית של מרכז הטראומה בבית החולים רויאל לונדון על רקע המסוק של בית החולים האנגלי. צילום: דוברות רמב"ם

למחרת ההרצאה בבית הלורדים נערך ביקור עבודה עם פוטנציאל מבטיח לשיתוף פעולה בינלאומי בבית החולים המוביל לטראומה בבריטניה, ה"רויאל לונדון הוספיטל". לביקור זה הצטרף גם ד"ר האני באחוס, מנהל מערך הטראומה ברמב"ם. הצוות מרמב"ם פגש במקבילים להם בבית החולים האנגלי ודן באפשרויות לשיתוף פעולה בתחום חילופי מידע בטראומה, הכשרות משותפות והשתלמויות הדדיות.

נושאים קשורים:  פרופ' מיקי הלברטל,  בריטניה,  הסברה,  רמב"ם,  ישראל במלחמה,  חדשות
תגובות