חדשות

טבע וסאנופי חוברות לטובת פיתוח טיפול למחלות מעי דלקתיות

שיתוף הפעולה בין חברות התרופות יתמקד בפיתוח ומסחור משותף של תרופה לטיפול בקוליטיס כיבית ומחלת קרוהן שפותחה ב"טבע" ונמצאת בשלב 2 בניסויים קליניים

בניין חברת טבע בקנדה. צילום: שאטרסטוק

טבע תעשיות פרמצבטיות ויצרנית התרופות הצרפתית סאנופי הודיעו אתמול (ד') על שיתוף פעולה בלעדי לפיתוח טיפול למחלות מעי דלקתיות.

שיתוף הפעולה בין החברות יתמקד בפיתוח ומסחור משותף של התרופה  TEV-574, נכס Anti-TL1A שפותח בחברת טבע ונמצא בשלב 2 בניסויים קליניים לטיפול בקוליטיס כיבית ומחלת קרוהן.  תוצאות ביניים לניסויים צפויות להגיע במחצית השנייה של 2024 וניסוי שלב 3 אמור להתחיל ב-2025.

TEV-574 הוא טיפול מבוסס נוגדן לחסימת החלבון TL1A. החלבון ממלא תפקיד בהתפתחות מחלות אוטואימוניות במערכת העיכול. נשיא ומנכ"ל "טבע", ריצ'רד פרנסיס, מסר כי "שיתוף הפעולה מאמת את היכולות המדעיות החזקות שיש ל'טבע' להציע עם ה-Anti-TL1A שפותח במעבדות שלנו. זהו כבוד לשתף פעולה עם 'סאנופי' כדי לחבר את היכולות המוכחות שלה, את ההובלה וההצלחה בתחום האימונולוגיה והגסטרואנטרולוגיה, יחד עם היכולות שלנו על מנת למקסם את תהליך הפיתוח ואת ההשקות הגלובליות".

פול הדסון, מנכ"ל "סאנופי", אמר לרויטרס כי אנטי-TL1As הם סוג מבטיח של טיפולים וכי הגירסה של 'טבע' עשויה להופיע כאופציה הטובה ביותר עבור אנשים שחיים עם מחלות קשות במערכת העיכול. "שיתוף הפעולה הזה מחזק את המחויבות שלנו לקידום אפשרויות טיפול חדשניות למצבים דלקתיים עם צורך גבוה שלא נענה ומחזק את המטרה שלנו להיות מובילים בתעשייה באימונולוגיה", אמר הדסון.

מחלת מעי דלקתית (IBD-Inflammatory Bowel Disease) שמתבטאת במחלת הקרוהן וקוליטיס כיבית - המאופיינות בדלקת כרונית של מערכת העיכול (GI). דלקת ממושכת גורמת לפגיעה במערכת העיכול. התסמינים השכיחים לשני המצבים הם שלשול מתמשך, דימום רקטלי, כאבי בטן, עייפות וירידה במשקל. לפי הערכות, כעשרה מיליון אנשים ברחבי העולם חיים עם IBD.

נושאים קשורים:  חברת טבע,  סאנופי,  חדשות,  מחלות מעי דלקתיות,  קרוהן,  קוליטיס,  תרופות
תגובות