חדשות

מנכ"ל משרד הבריאות: להעביר שכר רופאים עצמאיים לנאמנות

ההמלצה להבטחת השכר ניתנה במכתב לארגון הרופאים העצמאיים בעקבות משבר "שי מדיקל" | יו"ר ארצ"י: "אסור שההכנסה של רופא עצמאי תשמש להוצאות הקבע של בית חולים"

ד"ר אייל שפירא, יו"ר ארצ"י. "בכייה לדורות שתשפיע לרעה על שירותי בריאות חיוניים בישראל". צילום: רמי זרנגר

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ממליץ כי מוסדות רפואיים יעבירו תשלומים המיועדים לרופאים שאינם עובדי המוסד הרפואי לחשבון נאמנות על שם הרופא, כדי להבטיח שהרופא יקבל את שכרו גם במקרה שהמוסד ייקלע לקשיים כלכליים.

ההמלצה של פרופ' אש נכללה במכתב ששלח אל ד"ר אייל שפירא, יו"ר ארגון הרופאים העצמאיים (ארצ"י). פרופ' אש כתב כי "נוכח המטרות ההגיוניות אשר פורטו במכתבכם לעניין שמירה על התנאים הכלכליים עליהם סיכמו הרופא והמוסד גם במקרים של אי יציבות כלכלית, הרי שאמליץ לארגונכם ולמוסדות הרפואיים לפעול כי במסגרת ההתקשרות בין רופא שאינו עובד המוסד הרפואי לבין המוסד הרפואי ייקבעו התנאים אשר יבטיחו את מתן שכרו של הרופא במועד, גם במקרה של אי יציבות כלכלית של המוסד הרפואי, לרבות באמצעות העברת התשלום עבור הרופא לחשבון נאמנות על שם הרופא שיישאר בנאמנות עד להעברת התשלום לידיו".

מכתבו של מנכ"ל משרד הבריאות הוא תוצאה של מאבק ממושך שניהל ארגון הרופאים העצמאיים על רקע המשבר אליו נקלע המרכז הרפואי הפרטי "שי מדיקל", שנאלץ לסגור את שעריו בסוף השנה שעברה. עקב המשבר לא קיבלו עשרות רופאים עצמאיים שהועסקו על ידי "שי מדיקל" את שכרם עבור חודשים רבים. בהתאם לחוק ההסדרים 2015 – 2016 (סעיף 28) – רופא אינו רשאי לקבל תגמול ישירות מהמטופל אלא רק דרך המוסד הרפואי.

יו"ר ארצ"י, ד"ר שפירא, הסביר כי "המוסדות הרפואיים נדרשים לשמש כצינור ישיר שמעביר תגמול בין המטופלים לרופאים. עם זאת, בתי חולים לא מפרידים בין התשלומים שמגיעים לרופאים לבין שאר כספיהם. זאת למרות שאלה לא כספים של בית החולים אלא כספים שבית החולים גובה עבור הרופא המנתח". לדברי ד"ר שפירא, "אסור שההכנסה של רופא עצמאי תשמש להוצאות קבע של בית חולים. במקרה של פשיטת רגל, כספיהם של הרופאים נעלמים. אנו מברכים על המלצתו של מנכ"ל משרד הבריאות ששומרת על זכויות הרופא העצמאי".

נושאים קשורים:  ארצ"י,  ד"ר אייל שפירא,  פרופ' נחמן אש,  רופאים עצמאיים,  שכר רופאים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
24.08.2022, 21:09

מה פתאום בתי החולים גובים לרופאים את התשלום? למה הפכו את הרופאים לשעיר לעזאזל ואוייבי העם?? האם בתי המשפט גובים עבור עורכי הדין את התשלום? לא כספים בנאמנות ולא שטויות, כמו כל בעל מקצוע הרופאים צריכים לגבות את שכרם ישירות מהפציינטים.

אנונימי/ת
09.09.2022, 13:55

כל מילה בסלע!

צריך להגיד תודה למגן הפדופיליות שר הבריאות הקודם שחשב שאם יחנות כת הרופכים העצמאים והפרטיים יציל את הרפואה הציבוגית. בפועל הצלמח להרוס הכול וצריכים הרופאים לדאוג שהקשר בין המטופל והרופא העצמאי או הפרטי יחזור להיות קשר ישיר

אנונימי/ת
09.09.2022, 13:57

ומה מותר שר הבריאות הנוכחי?