COVID-19 בישראל

פרופ' רן בליצר: "סגר הוא לא הפתרון לתחלואה - כולם צריכים להתחסן"

יו"ר קבינט המומחים להתמודדות עם משבר הקורונה סבור כי אפשר לפתוח את שנת הלימודים במועד | מנכ"ל משרד החינוך: "המתווה לפתיחת שנה"ל הוא מבצע לוגיסטי מטורף"

החל מהיום תלמידים יגיעו לעמדות שייפתחו בקהילה ויעשו בדיקת דם סרולוגית בדומה לבדיקת סוכרת. צילום: אילוסטרציה

פרופ' רן בליצר, ראש מכון המחקר של ה"כללית", המשמש גם כיו"ר קבינט המומחים להתמודדות עם משבר הקורונה, התייחס היום (ב') בראיון לכאן ב' (רדיו) למתווה לפתיחת שנת הלימודים: "בנתונים שיש כרגע, אני לא רואה סיבה שלא לפתוח את שנת הלימודים במועד. אני לא חושב שנלמד משהו חדש במהלך החודש הזה ואנחנו רוצים לעשות הכל כדי להימנע מהנזק הפוטנציאלי שבפגיעה בשגרת הלימודים".

בהמשך התייחס לאפשרות של סגר ואמר: "היתה תקופה שבה היתה כמעט חסינות עדר נגד זן אלפא של הנגיף אבל מאז שהגיע לכאן זן הדלתא, המצב השתנה. החיסונים שקיבלנו בינואר בהחלט מגנים על האוכלוסיה המבוגרת. סגר לא פותר שום בעיה. הסגר השלישי בלם את התחלואה אבל לא הצליח לגרום לירידה בה".

עוד אמר פרופ' בליצר "כאשר אדם מעל גיל 60 נדבק בקורונה, גם אם הוא מחוסן, הוא יכול להגיע למחלה קשה. אין לנו פתרון בשבילם עד שכולם מתחסנים". הוא קרא לכל מי שמשתייך לקבוצת גיל זאת להתחסן במנה השלישית וכמה שיותר מוקדם.

בראיון אחר לרדיו 103FM אמר מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק, כי משרדו יאפשר מתן חיסונים בבתי הספר אבל לא בשעות הלימודים". לגבי המתווה שעליו סוכם אמר כי מדובר ב"מבצע לוגיסטי מטורף". את מבצע הבדיקות שעליו סוכם במתווה ינהל ויבצע פיקוד העורף: "החל מהיום תלמידים יגיעו לעמדות שייפתחו בקהילה ויעשו בדיקת דם סרולוגית בדומה לבדיקת סוכרת. צריך לדבר עם הילדים ולהסביר להם את חשיבות הבדיקה". עוד אמר סלוביק כי ערכות הבדיקה הביתית היומית יחולקו להורים עד יום-יומיים לפני תחילת שנת הלימודים והם יינתנו ללא תשלום.

מודל הפעלת איתור תחלואה בערים כתומות ואדומות ובידוד החולים, לצד דיגום כל תלמיד פעם בשבוע, הוכן יחד עם מומחים מ"שיבא".

נושאים קשורים:  פרופ' רן בליצר,  משר החינוך,  שנת הלימודים,  חדשות,  19-COVID,  חיסון לקורונה,  סגר
תגובות
אנונימי/ת
09.08.2021, 19:29

אדיר מילר בתגובה - סגר אינו הפתרון כולם צריכים לעבור למכבי.
עומר אדם בתגובה - סגר אינו הפתרון כולם צריכים לעבור לאינטרנט סיבים.
כל פרזטור והפרנסה שלו….

אנונימי/ת
10.08.2021, 08:35

מן הראוי לרשום גילוי נאות בכתבה אודות הרופא.

אנונימי/ת
10.08.2021, 17:53

מה, לכתוב שהוא רופא טוב שבניגוד ללא מעטים עושה עבודתו נאמנה ובלא משוא פנים למען בריאות הציבור עוד מתחילת המגיפה? אז כן, מגיעה לפרופסור בליצר טפיחה על השכם.

11.08.2021, 09:54

מדוע נותנים למיליון ומאתיים אלף מסרבי חיסון לקחת בשבי ולגרום לסגר של 8 מיליון אזרחים ממושמעים?
יש להטיל סגר אזורי על אזורים - כפרים-ישובים שבהם אחוז גבוה של לא מחוסנים. האזרחים באותם אזורים חייבים לשאת בנטל ההסבר והשכנוע של אותם מסרבים .
סגר כללי אינו פיתרון בטח לא "עונש" לאזרחים ממושמעים.
על המסרבים מבחינה "אידיאולוגית" , הזויה, יש להטיל הגבלות וחיוב בדיקות נשאות כל יומיים שלושה.
סגר כללי לא פיתרון!
חיסון עדר ומשמעת ציבורת להנחיות ימנע תחלואה נירחבת והשתלטות על התפרצויות וריאנטים נוספים