חדשות

משרד הבריאות הכיר בפודיאטרים שלמדו בצרפת כבעלי תואר אקדמי

על ההכרה הודיע אתמול המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק; לדבריו, המקצוע נלמד בצרפת במסגרת אקדמית בת שלוש שנים בהיקף של כ-5,400 שעות אקדמיות

פודיאטריה, טיפול בכף הרגל (צילום: אילוסטרציה)

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ’ ארנון אפק, הודיע אתמול (ב') בדיון בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת כי לאחר דיונים רבים החליט המשרד להכיר במקצוע הפודיאטריה (פודולוגיה) כשווה ערך לתואר אקדמי. כך דיווח אתר Ynet.

לפי הדיווח, מרבית העוסקים בתחום הם עולים מצרפת. המקצוע מוכר שם כמקצוע רפואי ונלמד במסגרת אקדמית בת שלוש שנים בהיקף של לא פחות מ-5,400 שעות לימוד אקדמיות ועוד שנת מכינה.

לדברי האתר, פרופ’ אפק מסר, כי "חומר הלימודים והמעמד נבדקו במשרד הבריאות. בדקנו את הנושא גם מול משרד הבריאות הצרפתי. אכן המקצוע הוא שווה ערך לתואר אקדמי, מבחינת היקף שעות הלימוד, תכניו ואחידות מוסדות הלימוד".

בדיווח ב-Ynet הובאה תגובת יו"ר הוועדה, ח"כ ד"ר אברהם נגוסה (ליכוד), שפעל בחודשים האחרונים כדי לקדם את הנושא: "מדובר בצעד לעידוד העלייה ולהשתלבות העולים בתעסוקה".

הפודיאטרים מטפלים במגוון רחב של בעיות בכף הרגל - בעיות עור וזרימת דם, הפרעות בציפורניים, דלקות וזיהומים, בעיות יציבה והפרעות אורתופדיות. הם עוברים הכשרה להתאמה מדויקת של אביזרי שיקום לכף הרגל ומדרסים. בין המטופלים הנזקקים לשירותיהם נמצאים חולי סוכרת, חולים הסובלים מבעיות במערכת החיסונית, פצועים ואלו הסובלים מבעיות אורתופדיות שונות.

לפי הדיווח ב-Ynet, עד כה סירב משרד הבריאות להכיר במקצוע. רבים מהעובדים בו, שעלו מצרפת, התלוננו על קשיים במציאת תעסוקה. חלקם פתחו מכונים ומרפאות פרטיות. אחדים הועסקו בקופות חולים לא באופן רשמי אלא כצוות פרא-רפואי מסייע.

בדיון ביקשה אריאלה מילר, פודולוגית שעלתה מצרפת, לאמץ את המלצות ארגון הפודיאטרים ולמצוא פתרון יצירתי להסדרת מעמדם של אלו שלמדו את המקצוע גם לפני 2012, השנה שבה החלה צרפת להכיר בתחום הזה כאקדמי. ההסדרה תאפשר הקמת מסגרת לימודים דומה בישראל.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  פודיאטריה,  לימוד אקדמי,  פודולוגיה,  צרפת,  מקצוע פרא-רפואי
תגובות