חדשות

אושרה תוספת למכשירים רפואיים לבתי החולים ובכלל זה תאי לחץ

בהתאם לסיכום של שרי הבריאות והאוצר, התוספת כוללת 28 מכשירים רפואיים וביניהם מערכות CT, מכשירי MRI, רובוטים לניתוחים ותאי לחץ | אושרה תוספת גם עבור מתמחים לפסיכיאטריה של הילד

בדיקת MRI (צילום: אילוסטרציה)
בדיקת MRI (צילום: אילוסטרציה)

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה אמש, בהתאם לסיכומים בין שר הבריאות ושר האוצר, על תוספת של 28 מכשירים רפואיים חדשים ושונים לבתי החולים, במטרה לשפר את הנגישות לבדיקות בפריפריה ולקצר תורים לבדיקות שונות גם באזורים אחרים.

על פי הסיכום שאושר התוספת כוללת: 13 מערכות CT, תשעה מכשירי MRI, שני רובוטים לניתוחים מורכבים וגם ארבעה תאי לחץ ומכשירים נוספים לבדיקות דימות.

עוד כולל האישור שניתן בוועדה, עדיין בראשות ח"כ עדית סילמן, את הסרת המגבלה על הצטיידות במכשירי CT דנטלי.

חלוקת המכשירים שאושרו: MRI ו-CT לאילת, MRI ו-CT לנתיבות וכן לאריאל. כן אושר שהתוספת תכלול גם שני מכשירים חדשים לקופות החולים כללית ומכבי. שונה התיעדוף לתאי הלחץ כך שגם בית חולים בצפון הארץ שאיננו במעמד של מרכז על ובו פחות מ-900  מיטות יקבל תא לחץ.

ח"כ סילמן מסרה כי ועדת הבריאות גם הצליחה להשיג תוספת מתמחים לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר – תחום שסבל מחסר מתמשך. התוספת כוונה למתן טיפול נפשי הנדרש בעקבות מגיפת הקורונה אבל גם לאחריה. "בכך נתרום להכשרת כוח האדם בבריאות הנפש לעתיד", אמרה יו"ר הוועדה והודתה לשרים על הירתמותם להשגת הסיכומים הנדרשים כדי לאפשר את הרכישות והתוספת הללו.

שר הבריאות ניצן הורוביץ מסר: "אנחנו ממשיכים את המהפכה בבריאות ומעצימים את הבריאות הציבורית בכל הארץ, בדגש על צמצום הפערים בפריפריה. אין שום סיבה שבפריפריה לא יקבלו את השירות הרפואי המתקדם ביותר. בזכות המהלך הזה, רבבות ישראלים יוכלו לעבור בדיקת MRI או CT מהר יותר וקרוב יותר לביתם. גם במרכז הארץ יקוצרו התורים הארוכים לבדיקות הודות לתוספות הללו".

שר האוצר אביגדור ליברמן הוסיף: ״אני שמח שהספקנו עוד לפני פיזור הכנסת להעביר את הצעד החשוב הזה שיאפשר ייעול משמעותי במערכת הבריאות וקיצור תורים. בשנה האחרונה חיזקנו משמעותית את מערכת הבריאות, בדגש מיוחד על הפריפריה".

נושאים קשורים:  מכשירים רפואיים,  קיצור תורים,  פריפריה,  מכשיר CT,  מכשיר MRI,  תא לחץ,  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  חדשות,  פסיכיאטריה של הילד
תגובות
אנונימי/ת
29.06.2022, 19:11

שקרים ופייק ניוז, לא קונים לוקשים, זה הפצת תקוות שווא ונעיצת סכין בחזה של האנשים שזקוקים לכך - גועל נפש של התנהגות הממשלה - זריית חול בעיני הציבור

גם אם יוסיפו מכשירים לא שיפרו כלום כי אין רופאים שיפנחו בדיקות. במקום להוסיף מכשירים אפשר היה לעבור לעבודה של 3 משמרות - משמרת בוקר, משמרת ערב ומשמרת ססיות. מתי יבינו במדינה שהבעיה היא מחסור בכוח אדם רפואי

30.06.2022, 12:42

תוספת ברוכה, אבל לא כללה תוספת מפעילים ו רדיולוגים, תחום שנמצא במשבר בגלל תת איוש שמחריף