חדשות

טלטלה ב"כללית" על רקע העברתו מהתפקיד של מנהל ביה"ח העמק

"דה מרקר": ד"ר זיו רוזנבוים, מנהל "העמק", הגיש בקשה לצו מניעה לעצירת המהלך בבית הדין לעבודה | הרקע לפרשה: ביטול תכנית החומש להפיכתו של "העמק" בעפולה לבית חולים-על

בית החולים העמק בעפולה. דרישה להקים מחלקות מיון וטיפול נמרץ חדשות כמו גם להקים מחלקות לצנתורי מוח ולניתוחי לב. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

הנהלת שירותי בריאות כללית, הבעלים של בית החולים העמק בעפולה, החליטה להעביר מתפקידו את מנהל המרכז הרפואי, ד"ר זיו רוזנבוים, ולהציע לו תפקיד אחר בארגון. אתמול הגיש ד"ר רוזנבוים לבית הדין לעבודה בקשה לצו מניעה לעצירת המהלך, והוא זוכה לגיבוי עמיתיו מנהלי המחלקות בבית החולים, מוועד העובדים וגם מוועד רופאי בתי החולים של כללית וההסתדרות הרפואית. כך דיווחה הבוקר (ג') רוני לינדר ב"דה מרקר".

ד"ר זיו רוזנבוים, מנהל המרכז הרפואי העמק בעפולה. צילום: דוברות בית החולים

ההודעה לד"ר רוזנבוים נמסרה על ידי מנכ"לית ה"כללית" רות רלבג כבר בחודש שעבר. רוזנבוים עובד בקופה 26 שנים וכיהן בתפקידי בכירים. בספטמבר 2019 מונה למנהל "העמק" על ידי המנכ"ל הקודם של "כללית", פרופ' אהוד דודסון, וקיבל קביעות בתפקיד עד סיום הקדנציה בספטמבר 2023.

"הרקע והעילה להעברתו מהתפקיד נוגעים לוויכוח עמוק בין בית החולים ומנהליו לבין הנהלת הקופה על עתיד ה'עמק'", ציינה לינדר, והעילה הרשמית: ביטול תכנית החומש להפיכתו של "העמק" לבית חולים-על שבו מחלקות מתקדמות לניתוחי לב, נוירוכירורגיה, צנתורי מוח ותחומים נוספים.

ד"ר רוזנבוים מסר לעמיתיו בבית החולים כי בדיון שהתקיים עם הנהלת הקופה נאמר לו כי תכנית החומש לפיתוח בית החולים שגובשה ואושרה ב-2021, אינה מאושרת כעת.

בטרם הגיע ד"ר רוזנבוים ל"העמק", ב-2018 התארגן ועד פעולה של מנהלי המחלקות כדי להפעיל לחץ על הנהלת הקופה לשדרג את בית החולים, תוך שהוא מציין כי ל"כללית" אין למעשה בית חולים-על בצפון וגם שקיים פער ניכר בין המרכז לצפון בתשתיות. בפנייה ליו"ר דירקטוריון "כללית" יוחנן לוקר הדגישו המנהלים שהבטחות שניתנו להם לא קוימו וטענו: "המצב במרכז הרפואי העמק הולך ומידרדר. קיימת הזנחה וייבוש בית החולים עד כדי סיכון חיי אדם".

בחודש שעבר נכנסה לתפקיד מנכ"ל הקופה רלבג וזו טוענת כי "תכנית החומש כלל לא אושרה על ידי הנהלת הקופה. לטענתה, פתיחת מחלקות כמו נוירוכירורגיה וניתוחי לב דורשת אישור של משרד הבריאות ולא של הנהלת הקופה.

אלא שלינדר גם ציינה כי "מקורות ב'כללית' אומרים שבהנהלת הקופה יש אי שביעות רצון מתפקודו של ד"ר רוזנבוים וכל זאת הוא מסך עשן המסתיר את הבעיה האמיתית הזאת". ארגון רופאי בתי החולים בקופה הביע במכתב להנהלת הקופה "זעזוע מהתנהלות ההנהלה כלפי בעל תפקיד בכיר". הארגון הזהיר כי אם הנהלת הקופה תמשיך להתנהל באופן חד צדדי, ייאלצו להגיב בכל אמצעי ארגוני, מקצועי ומשפטי העומד לרשותם.

תגובת ה"כללית" המצוטטת בדיווח: "הקופה מחויבת ללא עוררין לפיתוח בית החולים העמק ולבריאות תושבי האזור. תכנית הפיתוח נמשכת, ובראשה הקמת מרכז סרטן מתקדם שפתיחתו צפויה בתוך כשנה. מתקדמות תכניות נוספות ביניהן פתיחת מערך טיפול נמרץ חדש, יחידות מתמחות חדשות, הוספת תקני כוח אדם, הצטיידות בטכנולוגיות מהמתקדמות וגיוס מומחים". בתגובה יש סירוב להתייחס לאיוש תפקידים.

נושאים קשורים:  ד"ר זיו רוזנבוים,  קופת חולים הכללית,  רות רלברג,  חדשות,  המרכז הרפואי "העמק"
תגובות
אנונימי/ת
08.02.2022, 22:11

הנהלת הכללית שהזניחה באופן שיטתי את בית חולים העמק, תפטר את המהל (הכושל בתפקידו, ללא קשר לפעולת ההנהלה) בעיקר כי "מרד מנהלי המחלקות" התרחש במשמרתו...בסגנון של דיכוי מרד בספינה סובייטית - מטפלים בקברניט ביד אחת ובמרד הקצינים ביד השניה, כאשר גורל הספינה השוקעת ומלחיה משני בחשיבותו ...

אנונימי/ת
10.02.2022, 17:23

עם יד על הלב, האם באמת צריך ניתוחי לב, נוירוכירורגיה וצנתורי מוח בעפולה? יש לזה הצדקה? ברמה הלאומית - החלטה נכונה לחלוטין.

אנונימי/ת
16.02.2022, 18:09

בוודאי - מכמה טעמים;
1. מדובר בזמינות לפעולות דחופות מצילות חיים - זמן הפינוי לחיפה\פתח תקווה (כרמל-רמב"ם-בילינסון), פינוי המתרחש רק לאחר קבלה למיון והליכי אבחנה מקומיים - מסכן בריאות ולעיתים מסכן חיים.
2. אין תקווה לפיתוח אמיתי של הפריפריה ללא פיתוח רפואה ותעסוקה ברמה בולמת. מענקי הפריפריה לרופאים כשלו (כצפוי) ולא הביאו מצוינות לרפואה בפריפריה. צריך לפתח תשתית מצוינות של רפואה מתקדמת ואקדמית...כולל תעדוף ע"י תקינה דיפרנציאלית של תקני FULL-TIMERS ברפואה ציבורית כדי לפצות על העדר "חלון ההזדמנויות" לרפואה פרטית בפריפריה