Covid 19

מומחה של ארגון הבריאות העולמי: הזן ההודי מדבק ומסוכן יותר

חודש לפתיחת האולימפיאדה בטוקיו וסוכנות רויטרס מדווחת כי מומחי ה-WHO הדגישו ששיעור התחלואה ביפן עצמה הוא עתה מהנמוכים ביותר בעולם

מגיפת הקורונה העולמית. אילוסטרציה

חודש לפתיחת אולימפיאדת טוקיו, צוות מיוחד של ה-WHO הגיע ליפן כדי לדון עם הרשויות המקומיות בכל הנוגע לסיכונים העדכניים של ההידבקות בנגיף הקורונה. הצוות מגיע ליפן כאשר הווריאנט ההודי (דלתא) הוא עתה מהיר-ההתפשטות מבין כל הזנים של הנגיף ונעשה הדומיננטי ביותר ברוב מדינות העולם. בין הנושאים שייבחנו מחדש בדיונים אלו" כיצד לנהוג עם כמה מאות לא-ספורטאים, שאמורים להגיע ליפן ממדינות שונות, כדי לצפות בתחרויות.

הבוקר דיווחה סוכנות רויטרס כי מומחי ה-WHO הדגישו ששיעור התחלואה ביפן עצמה הוא עתה מהנמוכים ביותר בעולם. הרשויות יאפשרו רק לכ-10 אלפים חובבי ספורט יפניים להיות נוכחים בתחרויות. שיעור התחלואה כיום ביפן הוא 80 מקרים חדשים ל-1 מיליון בשבוע האחרון ויתכן שאם נתון זה יישאר בעינו, או אף ירד, ניתן יהיה לאשר בכל זאת נוכחות של יותר אנשים בתחרויות ואולי גם לצמצם בהגבלות, כמו מכסות יומיות שהותרו בכניסת זרים ממדינות שונות, ליפן.

בהודעה שפרסם ה-WHO אתמול נאמר כי הארגון קורא לכל המדינות החברות בו להאיץ את קצב החיסונים, לתרום מנות חיסון למדינות עניות. הערכה: מיני החיסונים השונים שנמצאים בשימוש עמידים בשיעורים גבוהים גם בפני זני הנגיף החדשים שאובחנו באחרונה.

בהתייחסות ממוקדת ל"דלתא" הזהיר ה-WHO כי משום שרמת ההדבקה של הווריאנט הזה גבוהה מאד הוא צפוי אף להיות הקטלני מכולם.
המאפיין הבולט והעיקרי שלו: מהירות ורמת ההדבקה שלו גבוהה על פי הערכות עד כדי פי 1.5 יותר מווריאנט אלפא (הבריטי). לשם המחשה, מקדם ההדבקה של נגיף הקורונה "המקורי" שמוצאו בסין, ללא החיסונים ואמצעים שננקטו להפחתת התחלואה עמד בתחילת המגפה על R=3 (כל נדבק מדביק בממוצע 3 בני אדם נוספים). מקדם ההדבקה של הווריאנט הבריטי נע סביב R=5 (כל נדבק מדביק בממוצע 5 בני אדם נוספים), ואילו מקדם ההדבקה של ההודי מוערך בין R=6 ל-R=8.

ראש תוכנית החירום של ה-WHO ד"ר מייק ראיין, הזהיר כי הזן ההודי עלול להביא לתמותה נרחבת של חולים בסיכון ובכללם כאלה שטרם התחסנו. על פי הנתונים שהציג, הזן ההודי התפשט כבר ביותר מ-90 מדינות והוא מדבק ב-60% יותר מהזן הבריטי.

מומחי הבריאות בארגון סבורים כי הזן החדש גורם לתסמינים חמורים יותר אך הם מבקשים עוד זמן לחקור את הנושא. ועדיין, לא התגלה בינתיים זן שעמיד בפני חיסונים וגם גורם למחלה קשה יותר בהרבה מזאת של הנגיף המקורי שהתגלה לפני כשנה וחצי בסין.

נושאים קשורים:  19-COVID,  קורונה,  הזן ההודי,  הוריאנט ההודי,  ארגון הבריאות העולמי
תגובות