COVID-19 בישראל

משרדי החינוך והבריאות מציגים נתוני תחלואה שונים במערכת החינוך

במשרד הבריאות טוענים: 80 אלף מבוגרים נדבקו מתלמידים | משרד החינוך: שיעור נמוך יחסית של נדבקים בקרב תלמידי בתי הספר והגנים

תלמידי בית ספר במגיפת הקורונה. צילום: חן ליאופילד/ פלאש 90

מתלהט הוויכוח בין משרד החינוך לבין משרד הבריאות על נתוני התחלואה בבתי הספר וגני הילדים – מה שהביא את קבינט הקורונה לאשר אמש עדכון של תכנית הרמזור הנוגע לישובים המוגדרים אדומים וכתומים ובהתאם להורות לכ-640 אלף תלמידי ה'-י"ב שלא להגיע לבתי הספר החל ממחר (ד'). הם יחזרו ללמידה מרחוק חרף הביקורת הקשה כנגד צורת למידה זאת שמשמיעים המורים ומומחי חינוך רבים אחרים.

הנתונים שמציג משרד החינוך ונראה שמשרד הבריאות חולק עליהם: מבין יותר מחצי מיליון ילדים בגני ילדים (512,555), רק 1,160 נדבקו או חלו בנגיף והם מהווים 3.22% מכלל אוכלוסיית החולים. מקרב 1,072,301 תלמידי היסודיים חלו 3,581, שהם 9.94% מכלל החולים ומקרב 805,997 תלמידי העל-יסודיים (חטיבות ביניים ותיכוניים) 3,921 חלו או נדבקו והם 10.88% מכלל החולים.

על פי נתוני משרד החינוך, 19 בתי ספר מכ-5,000 נסגרו וכן 607 גני ילדים מתוך 21 אלף. סך התלמידים החולים הוא 8,662 בכל מערכת החינוך ו-1,735 עובדי הוראה. לפיכך, מוצדקת דרישת הסתדרות המורים שיש לחסן כמה שיותר מהר את המורים והגננות ולא להתחיל בחיסונם בשלב מאוחר יותר של מבצע החיסונים.

עיריית תל אביב הודיעה כי תחל לחסן את צוותי ההוראה בעיר כבר ביום חמישי השבוע בעוד שמשרד החינוך מסר לתקשורת שמבצע חיסוני המורים והגננות יחל רק בשבוע הבא. האצה זאת נובעת, בין השא,ר עקב האיום בהכרזת סכסוך עבודה עד שביתה מצד המורים אם לא יחוסנו מיד.

אנשי משרד החינוך טוענים כי רוב הנדבקים במערכת החינוך לא הדביקו את חבריהם בכיתות וכי בתי הספר מקפידים על הנחיות משרד הבריאות למניעת התפשטות המגיפה ופעילות זאת סייעה לקטיעת שרשראות ההדבקה.

אלא שמסמך פנימי של משרד הבריאות חשף, כך לפי דיווח בחדשות ערוץ 12, עד כמה תלמידים מידבקים ובאילו גילאים. על פי נתוניו, לפחות 80 אלף מבוגרים נדבקו על ידי תלמידים. בחודש האחרון חל זינוק במספר המבוגרים שנדבקו על ידי תלמידים. התלמידים המידבקים ביותר הם בני העשרה בכלל ובני 17 בפרט, שמדביקים בעיקר את הוריהם. ההערכה שהעלייה הזאת קשורה ב"פתיחה המהירה מדי של מערכת החינוך" לאחר הסגר השני.

נושאים קשורים:  מערכת החינוך,  משרד החינוך,  תחלואה,  בתי ספר,  גני ילדים,  חדשות,  קורונה,  19-COVID
תגובות
29.12.2020, 13:49

דבר אחד ברור: השר גלנט סימן את המורים כקהל המובל כצאן אל הטבח של הקורונה. מי שמאין לאדם ההזוי הזה הוא בעצמו לא שפוי בדעתו. שום מילה שיוצאת מן האדם הזה אינה נכונה וכל מטרתו היא לנגן לפי החליל והמנגינה של ההורים. הוא מצפצף על ציבור המורים העומדים יום יום ושעה שעה מול עשרות תלמידים- בחלקם הגדול חולים, כי הם ברובם המכריע אינם עוטים מסכות . המקום היחיד שהם מוכנים ללבוש את המסכה זה או על היד או על הסנטר ומורים ומורות חשופים ל-40 תלמידים בכיתה , כשהמילה "משמעת" לא קיימת אצלם. על גלנט להתפטר מיד!

אנונימי/ת
29.12.2020, 14:01

ליוסי גל האינטלקטואל , אנא הרגע.
ראשית, נהוג לומר לרקוד לפי החליל (או המנגינה) ולא לנגן לפי החליל והמנגינה (זה גם משפט פחות הגיוני).
שנית, הכנסת בקרוב מתפזרת והולכים לבחירות, אף שר (בהנחה שאינו רוצה לעבור מפלגה) לא יתפטר
שלישית, לכן יפה בן דוד עושה לו בית ספר (תרתי משמע)

אנונימי/ת
30.12.2020, 20:20

חבר מלומד...גם לא נהוג למנות שנית ושלישית...שמחתי לעזור

אנונימי/ת
30.12.2020, 20:22

ממש נכון, גלנט הוא פופוליסט ותו לא. אמירתו מלפני זמן מה כאילו "אין הדבקה בבתי הספר" כשברור לכולנו כי בתי הספר הם אחד ממוקדי ההדבקה העיקריים...רק מעידה על אופיו, שקרן, חסר מקצועיות, פופוליסט!
אני מתבייש ששקרן כזה הוא שר החינוך!

אנונימי/ת
30.12.2020, 20:48

דווקא שנית ושלישית נהוג למנות, אלא אם אתה מתכוון לאותם אלה העושים שימוש ביציר לשוני וולגרי כדוגמת: א כול, ב כול וכן האלה...