COVID-19 בישראל

כ-70% מהישראלים החוזרים מחו"ל מפרים את הוראות הבידוד

ביניהם כ-2% חיוביים לנגיף הקורונה | במשרד הבריאות שוקלים לקדם בידוד בכפייה ושימוש באמצעי מעקב דיגיטליים אחרי כל הנשלחים לבידוד

נוסעים חוזרים בנתב"ג. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

על פי נתונים שבידי משרד הבריאות, כ-70% מהישראלים החוזרים לארץ ממדינות שונות מפרים את חובת הבידוד ולערך 2%-1% מכל אלה גם חיוביים לנגיף הקורונה ובעיקר החוזרים מטורקיה, יוון ובולגריה. פרטים אלה עלו אמש (שבת) בדיון שקיימו גורמי המקצוע במשרד הבריאות, בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין והפרויקטור פרופ' נחמן אש.

בדיווח על כך בחדשות 12 נמסר כי משתתפי הדיון גיבשו הבנה לפיה לא יהיה מנוס מעריכת בדיקות לכל החוזרים מחו"ל ובמקביל נשקלת אפשרות כיצד לקדם בידוד כפוי תוך שימוש באמצעי מעקב דיגיטליים אחרי כל הנשלחים לבידוד – עניין הדורש גם קבלת אישור משפטי. בין ההצעות שעלו: לבצע בדיקת קורונה מהירה עוד במטוס ולפני הירידה לנתב"ג. התוצאות יימסרו לאחר הנחיתה ואלה שייצאו שליליים לנגיף יעברו בדיקה חוזרת אחרי ארבעה ימים ורק לאחריה ישוחרר מחובת הבידוד.

השר אדלשטיין התבטא בדיון: "אין מנוס מנקיטת אמצעים דרקוניים כאלה על מנת להיאבק בתופעה. מה שאנחנו רואים פה זה ייבוא של המגיפה פנימה. חייבים לעצור את זה מיד".

נושאים קשורים:  בידוד,  חו"ל,  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  משרד הבריאות,  הפרת בידוד,  חדשות,  19-COVID,  בדיקת קורונה
תגובות