קורונה עולמי

בכיר במשרד הבריאות האמריקאי: "נתחיל לחסן לקורונה בדצמבר"

חברות התרופות ג'ונסון וג'ונסון ואסטרהזניקה הודיעו שהן ממשיכות בניסוי לתרכיב החיסון לקורונה | "פייזר" הודיעה שתגיש בתוך חודש בקשה למתן אישור שימוש חירום בחיסון שלה

חיסון לקורונה. אילוסטרציה

לאחר שבועיים של עצירת שלב 3 בניסויים שלהן בתרכיבי חיסון לקורונה, הודיעו שלשום (ו') החברות  ג'ונסון וג'ונסון ואסטרהזניקה שהן ממשיכות בניסוייהן. עצירת הניסוי נעשתה לאחר שנתגלו תופעות לוואי אצל שלושה נסיינים.

אתמול (שבת) העריך משרד הבריאות בממשל ארה"ב שבתוך שלושה שבועות יוגשו ל-FDA הבקשות למתן אישורי חירום לשלושה תרכיבים שנמצאים בניסויים קליניים ועד סוף השנה ייתכן שיסיימו לחסן בהם אנשים המשתייכים לאוכלוסיות סיכון בארה"ב.

חברת אסטרהזניקה פיתחה את תרכיב החיסון שלה יחד עם אוניברסיטת אוקספורד הבריטית. הניסוי נעצר בתחילת ספטמבר, לאחר שאחד הנסיינים לקה בפגיעה בעמוד השדרה. "ג'ונסון וג'ונסון" עצרה את הניסוי שלה ב-12 באוקטובר לאחר שדווח על תופעת לוואי אחרת אצל אחד הנסיינים. בשתי החברות ביצעו בדיקות נרחבות שבסיומן התברר, כך הודיעו, כי לא נמצא קשר בין תרכיב החיסון לבין תופעות הלוואי.

פול מנגו, ראש צוות המדיניות במשרד הבריאות של ארה"ב, הוא זה שצופה כי החברות יגישו בקשה לקבלת אישור חירום לשימוש בתרכיב החיסון במהלך המחצית השנייה של נובמבר. בנוסף לשתיהן  צפויה גם "מודרנה" להגיש בקשה דומה. היא סיימה לחסן בתרכיב שפיתחה כ-30 אלף נסיינים. תרכיב זה ניתן בשתי מנות.

עוד מעריך אותו בכיר במשרד הבריאות בוושינגטון כי  עד סוף דצמבר 2020 יסיימו בארה"ב לחסן עשרות אלפי אנשים שמוגדרים כאוכלוסיות סיכון, וקשישים יחוסנו עד סוף ינואר 2021.

"פייזר "הודיעה שתגיש בתוך חודש את הבקשה שלה למתן אישור שימוש חירום בחיסון לקורונה שפיתחה עם חברת BioNTech הגרמנית בשם BNT162. הוא מכיל חלבונים שונים שמוזרקים לגוף וזה מגיב בייצור נגדו כדי לנטרל את הנגיף. להערכת החברה, עד סוף 2020 תצליח לייצר מסוג זה של תרכיב חיסון כמה מיליוני מנות ועוד מאות מיליוני תרכיבים במהלך 2021.

ביום ה' הודיע ה-FDA שהחל "בדיונים לקראת מתן אישורי החירום לחיסוני הקורונה". בהודעה הודגש כי לא תהיה פשרה בנושא הבטיחות ויידרשו לצוות הבודק  לפחות חודשיים של בחינת השימוש בחיסונים. בכוונת ה-FDA לפנות לציבור לקבלת חוות דעת על מתן האישורים.

בכמה מדינות ניתנו אישורים מקומיים לחסן אזרחים מבלי להמתין לקבלת אישורים. בין אלו: סין, שבה משתמשים בשני סוגי תרכיב לקורונה, האחד של החברה המקומית "קנסינו" והאחר של "סינופארם". אנשי צבא בסין הוזמנו להתחסן באופן וולנטרי. גם ברוסיה, בסעודיה, בפקיסטן ובאיחוד האמירויות הזמינו מתנדבים להיות ראשונים להתחסן בתרכיבים. לפי הערכות חוסנו כבר כך יותר מחצי מיליון מאזרחי אותן מדינות שקיבלו את תרכיבי החיסון הסיניים והרוסיים- בנוסף לכ-300 אלף שקיבלו את החיסונים במסגרת הניסויים הקליניים.

נושאים קשורים:  19-COVID,  חדשות,  קורונה,  חיסון לקורונה,  חברת "פייזר",  אסטרהזניקה,  ג'ונסון אנד ג'ונסון
תגובות