קורונה בישראל

פרופ' גמזו: "עדיין יש ישובים עם תחלואה כבדה, חלקה חבויה"

לצד ירידה מעודדת במספר המאומתים החדשים, שיעור הבדיקות החיוביות בערים וביישובים אדומים עומד עתה על 15% | משרד ביטחון רוכש ערכות לבדיקות קורונה ביותר מ-100 מיליון שקל

"בתי החולים יהיו בסדר, נדע לטפל בכל החולים". צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

פרופ' רוני גמזו שהתראיין הבוקר (ה') לגל"צ לקראת התכנסות קבינט הקורונה היום בצהריים לצורך קבלת החלטות על מתווה ההקלות בסגר, אמר כי "נראה שהתחלואה יורדת. אתמול", אמר גמזו, "אובחנו כ-2,000 נדבקים חדשים ועמדתי היא שבתחילת השבוע הקרוב אכן אפשר לעשות את הצעד הראשון בהקלות".

עם זאת הזהיר: "יש ישובים שאם ייצאו עכשיו מההסגר, התחלואה בהם כל כך כבדה שהיא תחזור ותעלה מהר. לאותם ישובים יש לעזור. ארבעה שבועות הסגר הנוכחי (שהחל ב-25 בספטמבר) עדיין לא הספיקו להורדת התחלואה בהם. היא מאוד מורכבת, חלקה חבויה".

עוד אמר כי "שיעור הבדיקות החיוביות בערים וביישובים אדומים עומד כרגע על 15% - גבוה למדי. המשמעות היא חשש מפני עלייה מחודשת בתחלואה מיד כשיוצאים מהסגר". בהמשך הוסיף פרופ' גמזו: "היעד של 2,000 הוא ממוצע שבועי. אין זה מתמטיקה מדויקת. רוצים לוודא שהמגמה מתמשכת ואין מדובר בנתון חד פעמי. אני מניח כשאנחנו במקדם הדבקה נסוג. מספר המאומתים החדשים ליום צפוי כנראה להמשיך לרדת, אמנם בקצב נמוך, אבל צפוי להמשיך לרדת".

עם זאת ציין: "שום דבר לא בטוח, יכולה להיות עלייה במאומתים. יש ישובים שהירידה בהם מתמתנת. אני רוצה לראות המשך שמירה על הכללים וההנחיות. חשוב במיוחד נושא ההתקהלויות והמסיכות, כי זה עזר להגיע ל-R של 0.8".

אמש אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מספר הנדבקים יורד מדי יום. נחליט בישיבת קבינט הקורונה על מסלול נפרד ליציאת הערים האדומות מהסגר".

בביקור שערך אתמול פרופ' גמזו עם שר החוץ גבי אשכנזי ב"מפקדת אלון" של פיקוד העורף, שמבצעת חיקור אפידמיולוגי לקטיעת שרשרת ההדבקה, אמר גמזו: "מבחינה רפואית-מדעית, ניתן כנראה לקצר את ימי הבידוד לאנשים שביצעו בדיקה ביום העשירי. עד כה לא יכולנו לעשות זאת כיוון שהבדיקות יועדו בעיקר לאנשים עם סימפטומים ולקטיעת שרשראות הדבקה. מאחר שמרחיבים את יכולות המעבדות, נבחן קיצור ימי הבידוד על ידי גורמי מקצוע ובימים הקרובים תפורסם על כך הודעה לציבור".

לקראת הפתיחה הצפויה של מערכת החינוך – תחילה לילדי הגנים (גילאי 6-0), ככל הנראה בשבוע הקרוב, קרא פרופ' גמזו "לכל הגננות בישראל להיבדק. אנחנו מזמינים כל גננת כי זה חשוב לבטחונה ולבטחון ההורים. הבדיקה זמינה דרך קופות החולים". כמו כן קרא לשאר האזרחים "להיבדק, גם אם הם לא מרגישים חולים: יש מספיק ערכות בדיקה. המהלך הזה בוצע בערים האדומות ושוקלים לבצעו גם בכתומות".

אתמול נמסר כי משרד הביטחון, לבקשת משרד הבריאות, רוכש שמונה סוגי ערכות לבדיקות קורונה בעלות של יותר מ-100 מיליון שקל. הרכש יכלול מטושים, מבחנות ותמיסות כימיות לשימור הדגימות ונועד לתמוך ביעד משרד הבריאות להגדלת היקף הבדיקות, עד 100 אלף ביום, החל מנובמבר.

נושאים קשורים:  קורונה,  פרופ' רוני גמזו,  בנימין נתניהו,  גני ילדים,  ערים אדומות,  סגר,  חדשות,  בדיקת קורונה
תגובות
אנונימי/ת
16.10.2020, 13:05

אם יש לגמזו טיפת אינטגריטי או מצפון הוא חייב להתפטר מתפקיד הפרויקטור אם לא מפעילים מידית את תכנית רמזור, אחרת ניפול על סגר שלישי

אנונימי/ת
16.10.2020, 13:22

עכשיו להתפטר? לא קראת? עדיין יש ישובים עם תחלואה חבויה, תו לו לסיים את משחק המחבואים שלו

אנונימי/ת
16.10.2020, 19:54

אין סיבה שיתפטר כאשר תוך שבועיים ממילא הוא חוזר לנהל את איכילוב. כמו בר סימן טוב - גם אצלו עזיבת התפקיד צפויה להיות בדיוק לפני הגל הבא.

אנונימי/ת
16.10.2020, 17:12

יש לי חבר, שהוא ורעיתו לקחו חלק בניסוי של חברת פייזר ,ביום הראשון של החיסון הוא הרגיש רע חולשה ומעט חום.אשתו הרגישה צמרמורות קשות,חום וכאבי ראש נוראיים, למחרת שניהם קבלו את זיקת הדחף והיוצרות התחלפו. בבדיקת נוגדנים שנעשתה להם בהמשך-נתגלו אצל שניהם נוגדנים.והם מחוסנים.

אנונימי/ת
16.10.2020, 17:14

יש לי חבר, שהוא ורעיתו לקחו חלק בניסוי של חברת פייזר ,ביום הראשון של החיסון הוא הרגיש רע חולשה ומעט חום.אשתו הרגישה צמרמורות קשות,חום וכאבי ראש נוראיים, למחרת שניהם קבלו את זיקת הדחף והיוצרות התחלפו. בבדיקת נוגדנים שנעשתה להם בהמשך-נתגלו אצל שניהם נוגדנים.והם מחוסנים.