קורונה בישראל

הערכה: כ-30% מהמתושאלים משקרים בחקירות אפידמיולוגיות

נשקלת אפשרות שהשב"כ יפעל לאתר בני משפחות גרעיניות של נדבקים שאינם משתפים פעולה עם החקירה האפידמיולוגית או שיש חשד ששיקרו

מוקדנית במוקד חירום לעזרה נפשית. צילום: אילוסטרציה

על פי הערכות של פיקוד העורף, כ-30% מהמתושאלים בחקירות אפידמיולוגיות לא מוכנים לשתף פעולה וקיים חשד שגם שיקרו בחקירות כדי שלא לדווח על אנשים שעימם באו במגע בימים שקדמו לאבחונם כחולי קורונה.

עניין זה דווח אתמול במהלך סיור שקיים שר המודיעין אלי כהן במרכז השליטה של פיקוד העורף שבו נמסרה סקירה מורחבת על קטיעת שרשראות ההדבקה. נמסר כי בוצע פיילוט בקרב כ-500 מתושאלים וממנו הוסקו המסקנות.

בעקבות זאת עלתה אפשרות שהשב"כ יפעל לאתר בני משפחות גרעיניות של נדבקים שאינם משתפים פעולה עם החקירה האפידמיולוגית או שעולה חשד ששיקרו. לשם כך יופעלו אמצעים אחרים מאמצעי איכון (טלפונים ניידים). ניסוי בנושא הזה החל אתמול. אם יתגלו חשודים, עניינם יועבר לידיעת משרד הבריאות. אם יתגלו מגעים שעליהם לא דווח המתושאל, יקבלו אנשים אלה הודעת סמס ויישלחו לבידוד ולדגימת קורונה.

סגן מפקד פיקוד העורף, תא"ל ניסן דוידי, נציגים של משרד הבריאות, הרשות להגנת הפרטיות והשב"כ נכחו בסיור הנ"ל. תא"ל דוידי המליץ להגביר אכיפה בתום החקירות האפידמיולוגיות.

נושאים קשורים:  פיקוד העורף,  שר המודיעין אלי כהן,  איכון שב"כ,  חקירה אפידימיולוגית,  קורונה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
15.10.2020, 07:25

אפשר לברר מה היה נהוג ברוסיה ב1938 ופשוט להעתיק את השיטות.... זה לא כל כך מסובך. אפשר לגייס את הפסיכיאטרים בצו 8 שיעשו אברקציה עם סקופולאמין....

15.10.2020, 10:33

קצרו את זמן הבידוד ותנו פיצויים על ההפסדים ותראו שאנשים דווקא לא מתנגדים להיכנס הביתה למנוחה.
אנשים לא רוצים להדביק אחרים, אבל הם כן מפעילים שיקול דעת.
אדם שנחשף לחולה קורונה בד"כ יגלה אחריות אישית וימנע מהגעה למקומות הומי אדם.
אבל גם לאדם כזה לא מתחשק לחטוף 5000 ש"ח על כך שיצא לריצה באישון לילה.

אנונימי/ת
15.10.2020, 11:38

היו מספיק דיווחים על אנשים שלא גילו אחריות ולא נמנעו מהגעה למקומות הומי אדם.
ימי בידוד מוכרים כימי מחלה.