חדשות

הסטודנטים לרפואה קיבלו הבוקר את תוצאות הגרלת הסטאז' בבתי החולים

לאחר שמשרד הבריאות הודיע אתמול על עיכוב בפרסום השיבוצים, קיבלו הבוקר 720 סטודנטים מסרונים שמפנים לתוצאות השיבוץ שלהם

סטודנטים לרפואה. אילוסטרציה

לאחר שמשרד הבריאות הודיע אמש (ד') על דחייה במועד ההגרלה לסטאז'רים ברפואה שבה הם משובצים לבתי החולים השונים ברחבי הארץ, עדכן עתה משרד הבריאות כי הגרלת הסטאז׳רים שנדחתה נערכה היום ועברה בהצלחה מלאה וכי 720 הסטודנטים שהוגרלו לשיבוצים קיבלו מסרונים שמפנים לתוצאות השיבוץ שלהם.

במשרד הבריאות הודו לכל אנשי המקצוע שלקחו חלק בפתרון התקלה הנקודתית ואיחלו הצלחה רבה לסטאז׳רים החדשים בתקופת ההתמחות.

בהודעה שהוציא אתמול (ד') משרד הבריאות נמסרה כי "ביומיים האחרונים מתמודד משרד הבריאות עם מספר בעיות טכניות הפוגעות ביכולתו לקיים את הגרלת הסטאז׳רים לרפואה במועדה". לא נמסר אילו בעיות מקשות על כך.

עוד הודיע משרד הבריאות כי "למרות מאמצים רבים מצד הסטודנטים לרפואה וצוות המשרד לקיים את ההגרלה במועדה, לצערנו אנחנו נאלצים לדחות אותה במספר ימים עד לתיקון מלא של הדברים".

עם זאת הודגש שאין צורך מצד הסטודנטים לבצע רישום העדפות נוסף ומחדש, מאחר שרק ביצוע ההגרלה עצמה הוא שנדחה. ההעדפות הסטודנטים, כפי שציינו אותן בעת ההרשמה להגרלה, נמצאות במערכת המחשב של משרד הבריאות.

הדחייה נוגעת ל-720 סטודנטים לרפואה ממתינים עתה לפרסום תוצאות ההגרלה ולשיבוצם בבתי החולים לאחר שההעדפות שלהן נקלטו במערכת המחשב של משרד הבריאות.

נושאים קשורים:  הגרלת סטאז',  חדשות,  בתי החולים,  סטודנטים לרפואה,  משרד הבריאות,  התמחות
תגובות
אנונימי/ת
22.01.2020, 20:07

התנהלות מבישה של משרד הבריאות, זאת אחרי שערב טרום ההגרלה התגלתה פירצת אבטחה שאיפשרה לכל אדם להיכנס לפורטל העוסקים במקצועות הרפואה באתר משרד הבריאות ללא צורך בהזדהות עם שם וסיסמא, להגיע באופן רנדומלי לפרטים אישיים של אנשים (כולל שם מלא, ת.ז, כתובת ומס' טלפון) ואף לשנות להם את העדיפויות שהוזנו לסטאז'. התגובה של משרד הבריאות לפירצה הזו הייתה שלא מדובר ב"פירצת אבטחה" אלא ב"בעיה במערכת ההזדהות". וכעת, לאחר שאתמול כבר החלו להריץ את ההגרלה, "תקלה" עלומה שלא ברור מה מהותה מעכבת את סיום ההגרלה, לפרק זמן לא ידוע. מחדלים שגובלים בשערוריה, ללא שום התייחסות רשמית של משרד הבריאות או פניה רשמית לסטודנטים הממתינים עם התנצלות על הפגיעה האנושה בפרטיותם ולוחות זמנים ברורים להמשך.

אנונימי/ת
23.01.2020, 06:41

לדעתי כבר מזמן הגיעה העת להפסיק עם הגרלות, ולעבור לשיטה רצינית יותר כגון ה match בארצות הברית.
זה גם יותר הוגן וגם יקדם תחרות כפולה : הן בקרב הסטודנטים, והן בקרב בתי החולים

אנונימי/ת
24.01.2020, 13:20

למעלה ממחצית חברי ללימודים היגרו בסופו של דבר לארצות בהן הרופא איננו שפוט של קופות חולים המתאמות ביניהן שכרו ותנאי עבודתו.

אנונימי/ת
24.01.2020, 13:24

האם הגברת שהוחלפה מצאה משרה ניהולית בחברת ביטוח או באחד מבתי החולים עליהם פקחה?