חדשות

הבוקר מתחיל מרתון הדיונים הסופי של ועדת סל התרופות

הדיונים האחרונים יתמקדו בכ-200 תרופות בסך של כ-1.5 מיליארד שקל בעוד שתקציב הוועדה מוגבל ל-500 מיליון שקל בלבד | התרופות שיאושרו צפויות להיות זמינות לחולים רק החל מהחודש הבא

תקציב סל התרופות. אילוסטרציה

בתום שני ימי דיונים מרתוניים, המתחילים היום (ד') ב-0:70 בבוקר, אמורה הוועדה הציבורית להרחבת סל התרופות לשנת 2020 לקבוע אילו תרופות, בדיקות וטכנולוגיות חדשות ייכללו בסל ובמימון ציבורי, החל משנה זו.

כ-900 תרופות הוגשו לקראת תחילת עבודתה של הוועדה כמועמדות להכללה בסל בעלות כוללת של מעל 3.5 מיליארד שקל. לאחר סדרה ארוכה של דיונים, ערעורים וקבלת הבהרות שונות שהוועדה ביקשה מאנשי מקצוע נוספים, מרתון הדיונים שבהם ייקבע סופית אילו תרופות ייכללו ברשימת ההמלצות שתוגש לאישור שר הבריאות, לממשלה ולמועצת הבריאות, יתמקד בכ-200 תרופות כאשר העלות המשוערת שלהן 1.5 מיליארד שקל בעוד שלרשות הוועדה מסגרת תקציב מוגבלת בסך 500 מיליון שקל בלבד.

בתחילת השבוע הודיע יו"ר הוועדה, פרופ' זאב רוטשטיין, לחברות התרופות שעליהן להציע מחירים מופחתים ב-20% לפחות מאלו שהציגו בתחילת הדיונים וחברה שלא תעשה זאת עלולה למצוא את התרופה שביקשה להכליל בסל, מחוץ לרשימה הסופית שתגיש הוועדה. לא ברור עדיין אם ה"איום" הזה אכן הועיל.

הלחצים על חברות התרופות להוריד במחירי התרופות כדי לאפשר הכנסה של יותר תרופות לסל עשויים להימשך גם ביומיים הבאים. עם כמה מהן נחתמו הסכמי "חלוקת סיכון" כאשר המשא ומתן נוהל ישירות מול יו"ר הוועדה, פרופ' רוטשטיין.

הוועדה אמורה היתה לסיים את עבודתה בסוף דצמבר, כמו בשנים קודמות, אולם בשל העיכוב והאיחור בהחלטת האוצר על מסגרת התקציב שהועמד לרשותה, התרופות שיאושרו להכללה בסל צפויות להיות זמינות לחולים רק החל מהחודש הבא.

נושאים קשורים:  סל התרופות,  פרופ' זאב רוטשטיין,  חברות התרופות,  חדשות,  ועדת סל התרופות
תגובות
אנונימי/ת
15.01.2020, 19:58

רוטשטיין הוא הזאב האמיתי. איש של משא ומתן קשוח. בעניין זה יש לו קבלות בהדסה, בתל השומר ובעוד מספר מקומות כולל דירקטוריונים, בתי דין ובתי משפט. כל היתר הם אנשי מראית עין או מלחכי פנכה או מריונטות ו/או כולם ביחד, הם מונו בעיקר כדי שלא יפריעו לו בעבודתו יעשו יפה "כן עם הראש" ויזכו בכבוד כזה או אחר. נכון, גם הרופאים שבהם, אולי אפילו יותר משאר חברי הוועדה.