חדשות

בתי החולים הממשלתיים ינהלו עצמאית מכרזי כוח אדם בכיר

מעתה, ניהול המכרזים לתפקיד מנהלי מחלקה ומנהלי מכונים גדולים בבתי החולים הממשלתיים יבוצע עצמאית על ידי המוסדות הרפואיים עצמם, בפיקוח משרד הבריאות ונציבות שירות המדינה

שיבא. 594 אלף שקל שולמו ב-2022 למנכ"לית עמותת ידידי ביה"ח - שכר ברוטו ותשלומים אחרים. צילום: דוברות בית החולים

משרד הבריאות ונציבות שירות המדינה הודיעו אתמול (ג') כי מעתה ניהול המכרזים לתפקיד מנהלי מחלקה ומנהלי מכונים גדולים בבתי החולים הממשלתיים יבוצע עצמאית על ידי המוסדות הרפואיים עצמם, בפיקוח משרד הבריאות והנציבות, מדווח הבוקר (ד') אדריאן פילוט ב"כלכליסט".

היוזמה למהלך עלתה על ידי נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ עוד בשנה שעברה אבל שר הבריאות יעקב ליצמן עצר אותו ורק בתום דיונים ממושכים הושגה הסכמה כיצד יבוצע.

בדיווח נמסר כי חטיבת המרכזים הרפואיים במשרד הבריאות תפקח ותבצע את הבקרה על המכרזים. המטרה: מתן ניהול עצמאי, באופן מדורג, למרכזים הרפואיים הממשלתיים.

לפיכך מהשבוע הבא המכרזים, לתפקידים הבכירים ביותר במערכת הבריאות הממשלתית, יבוצעו וינוהלו בבתי החולים, למעט שלב בדיקת המועמדויות. בית חולים יעביר בקשה לפרסום מכרז למשרד הבריאות. כשיתקבל אישורו, יפרסם בית החולים את המכרז לתפקיד ומשרד הבריאות יודיע עליו לנציבות. המשרד יבדוק את עמידת המועמדים בדרישות המשרה. ועדת הבוחנים תיקבע ותנוהל על ידי בית החולים, בהתאם לכללי שירות המדינה. בתום עבודתה יישלח עותק מפרוטוקול הדיון למשרד הבריאות. חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד ואגף בחינות ומכרזים בנציבות יפקחו על התקינות והמכרזים. במהלך 2021 ייבחן המתווה החדש על ידי שני הגופים.

היוזמה הזאת למתן עצמאות ניהולית מלאה למרכז רפואי החלה ב"שיבא". לפי הפיילוט שהוצע: העצמאות הניהולית של "שיבא" תבוא לידי ביטוי בניהול ההון האנושי, מתן סמכות לביצוע שינויים מבניים בתוך המרכז הרפואי, אישור עצמאי של שינויי תקינה ושדרוגי משרות, פתיחת יחידות ומחלקות באופן עצמאי וביצוע מכרזים למנהלי מחלקות. אלא שליצמן ומנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב התנגדו ודרשו שהמהלך יכלול את כל בתי החולים הממשלתיים ולא רק את "שיבא".

נושאים קשורים:  נציבות שירות המדינה,  משרד הבריאות,  מכרזי משרות,  מכרז,  חדשות,  בית החולים שיבא
תגובות