חדשות

פרופ' בשארה בשארת קרא בכנס בירדן לעולם הערבי לאמץ גישה חדשה לטיפול בסוכרת

הדברים נאמרו בכנס ה-12 שקיים איגוד רפואת המשפחה הירדני בעמאן. למפגש הגיעו רופאים מכל מדינות ערב וכן פרופ' בשארה בשארת, יו"ר החברה לבריאות המגזר הערבי בהר"י. הכנס התמקד בין השאר בסוגיות הטיפול בחולים סוכרתיים

פרופ' בשארה בשאראת, יו"ר החברה לקידום בריאות האוכלוסיה הערבית (צילום: יח"צ)

פרופ' בשארה בשארת, יו"ר החברה לקידום בריאות הציבור באוכלוסייה הערבית בישראל בהר"י - מומחה בכיר ברפואת משפחה ומנהל בית חולים האנגלי בנצרת - השתתף השבוע בכנס ה-12 שקיים איגוד רפואת המשפחה הירדני. לכנס בעמאן, הגיעו רופאים מכל מדינות ערב. הוא עסק במיוחד בסוגיות הטיפול בחולים סוכרתיים.

פרופ' בשארת אמר בכנס: "הטיפול התרופתי בחולי סוכרת בחברה הערבית - מיצה את עצמו. דרושה גישה חדשה ואמיצה יותר לצורך טיפול חדיש ומניעת סוכרת והשמנת יתר."

מתוך 10 המדינות עם שעורי הסוכרת הגבוהים ביותר בעולם, ציין פרופ' בשארת, נמצאות 6 מדינות ערביות. האוכלוסייה הערבית זנחה בעשורים האחרונים את התזונה הים תיכונית הבריאה ועברה לצרוך תזונה מערבית עשירת הסוכר.

"בגדול, הסוכרת המכונה גם "הרוצח השקט המתוק" – היא בעיית הבריאות המובילה בעולם הערבי ועם סיבוכים קשים. החולים הסוכרתיים מתקשים לאזן את רמת הסוכרת וסיבוכיה. החברה הערבית הינה חברה קולקטיבית ואי אפשר לאזן מטופל סוכרת ללא שינוי בתזונה של כלל בני המשפחה הגרים יחד אתו באותו משק בית.

"דרושה גישה אמיצה, מכוונת משפחה וכלל החברה – לשם הנהגת תזונה בריאה. לדוגמא: החברה הערבית צורכת כמויות גדולות של לחם. הלחם הלבן הלא בריא, עשיר בסוכר, אך דומיננטי בשנים האחרונות בחברה הערבית. לכן רק החלפת הלחם הלבן בלחם מחיטה מלאה יחולל שינוי עם השפעה גדולה: שינוי זה בלבד עשוי להוריד את ערכי הסוכר, ביותר מ-30%."

פרופ' בשאראת קרא בכנס לרופאי המשפחה בכל העולם הערבי "לאמץ מנהיגות רפואית כדי להוביל גישה חדשה לטיפול ולמניעת סוכרת".

נושאים קשורים:  פרופ' בשארה בשארת,  טיפול בסוכרת
תגובות
אנונימי/ת
15.11.2018, 20:55

לא הבנתי מה זה ״מומחה בכיר ברפואת משפחה״ (לעומת מומחה לא בכיר ברפואת משפחה).

שלום לך , לא אני כתבתי מומחה בכיר .
יחד עם זאת אני מבין שהכוונה למומחה בכיר מומחה וותיק ש גם מורה ומרצה ברפואת משפחה לסטודנטים לרפואה ו למתמחים ברפואת משפחה

21.11.2018, 09:40

חבל שאגוד רופא המשפחה לא פרסם את הכנס במועד מועד על מנת שעוד רופאים מהמגזר הערבי ישתתפו בו